2019 aasta tehnilised tingimused võrrivõistlustel
KOHTUNIKEGA EI VAIELDA .VÕIB JÄRGNEDA KARISTUS
KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA) IGAL ETAPIL KOLME SUVALISE VÕISTLEJA MOOTORIT.SELLEST LOOBUMINE VÕRDUB TERVE HOOAJA DISKLAHVIGA.
JÄÄB VÕIMALUS KA PROTESTI ESITAMISEKS MILLE HIND ON 35 EUR.
________________________________________________________________________________
UUS!
Klass :isad.emad - pojad tütred
Sõita võib originaal, standard ja hiina standard võrriga.
Meeskonda kuulub kaks liiget - lapsevanem ja laps. Isa või ema peab olema isiklikult poja või tütre vanem. Ei või võistelda onud tädid vennapojad jne:-)
Vanuse piirangut pole!
Sõidu pikkus on 10 ringi - 5 ringi sõidab laps ja 5 ringi sõidab lapsevanem. Vahetus on kohustuslik ükskord ja peale viiendat ringi. Kontrollitakse. Valel ajal vahetusele kaasneb võistlusest eemaldamine( disklaf).
Selle klassi sõidud lähevad ka karika arvestusse.
Kes on parim võrri sõidu perekond.
Võistlusklassid ORIGINAAL (vanus vaba ) STANDARD -25a ,+25a, OPEN, HIINAKAS, KORVID.
MUUDATUS Kõikide klasside masinatel (v.a. külgkorvid)peavad olema kaks pidurit, nii ees kui ka taga.
Tüdrukute klassis sõidavad naissoost isiksused vene standard ,originaal ja hiina pärioluga standard klassi võrriga.
100 kg.+ klass: Selles klassis saab sõita STANDARD ,ORIGINAAL ja HIINAKA klassi võrriga. Võistleja peab kaaluma tava riietes (mitte sõidu vormis )vähemalt 100kg.ja Võistluspäeva alguses registreerimisel kaalutakse.
Originaal klass:
mootor d4, d5, d6, d8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator, leegitoru koos summutiga.
Forseering - mootori sisene forseerimine keelatud va. põlemiskambri mahu vähendamine, (kolvi läbimõõt peab jääma 39,5 mm-ni, seda kontrollitakse tehnilises boksis teatud asjaga). Kolvi forseerida ega kolvikäiku muuta ei tohi. Ühe rõngaga kolvi puhul tihvt lubatud.
Karburaator -Karburaator originaal.Õhupuhasti vaba
Väljalase - Tehase leegitoru pikkus min.20 cm. (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga,klambriga jne.). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele, võrri originaal summuteid, ei tohi ära olla lõigutud, lühemaks tehtud. Lubatud sõelte eemaldamine, kinnituskonstruktsioonide keevitamine, valtsitud serva on lubatud punktidega kokku keevitada. Summuti sisse igasuguse materjali lisamine keelatud.
Süüde - originaal, nukkvõlli profiili muutmine ja kontakti topeltvedrud keelatud. Süütepool ja kondekas vaba.
Ülekanne - fikseeritud ülekandesuhe(kett). Vändad või jalapulk (ülesliikuv või otspehmendustega).
Raam - võrri originaal raam (sh. esihark/vedrustus, leistangid, paak, porilauad va. sadul), tugevduste lisamine lubatud. Lubatud Porilaudu lühendada, kinnitusviise muuta ja porikaitseid lisada. Nõutav numbrialus ees u. 200x200mm. Number peab olema loetav.
Rattad - 19", 26" võrri päritolu rattad
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Muu – lisajahutussüsteemid ja vooluallikad süütesüsteemi toiteks keelatud.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm.kohustuslik.Pikad riided.
Standard klass:
mootor d4, d5, d6, d8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator ,leegitoru koos summutiga.
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, (kolvi läbimõõt peab jääma 39,5 mm-ni, seda kontrollitakse tehnilises boksis teatud asjaga). Kolvikäiku muuta ei tohi.
Karburaator -Karburaator originaal .Õhupuhasti vaba
Väljalase - Tehase leegitoru pikkus min.20 cm. (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga,klambriga jne.). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele, võrri originaal summuteid, ei tohi ära olla lõigutud, lühemaks tehtud. Lubatud sõelte eemaldamine, kinnituskonstruktsioonide keevitamine, valtsitud serva on lubatud punktidega kokku keevitada. Summuti sisse igasuguse materjali lisamine keelatud.
Süüde - vaba
Ülekanne - fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba (keelatud on jalgratta raam), nõutav numbrialus ees u. 200x200mm. Number peab olema loetav.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm.kohustuslik.Pikad riided
Open:
mootor d4, d5, d6, d8 ja hiina päritolu säärude 50cc nende modifikatsioonid.
Nõutav - tehase karter ja silinder, lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks. Lubatud vesijahutusega tehasesilindri ( d10-ne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutuse silindri mõõtudesse) kasutamine. Lubatud silindri jahutusribidele lisada lisa jahutusribisid mis kinnituvad põhiribide külge.
Vene päritolu 50cc:Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, kolvi diameeter lubatud maksimaalselt 39,5mm seda kontrollitakse tehnilises boksis. Kolvikäik nõutav 40mm.
Hiinakas 50cc:
(Järgnevad tehnilised tingimused käivad open klassi kohta)
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, KOLVI LÄBIMÕÕT 41,5mm JA KOLVIKÄIK 38mm.
Väljalase - vaba
Õhupuhasti - vaba
Süüde - vaba.
Ülekanne - fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav, ilma lisailustusteta.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall keelatud.
Pidurid - nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur. ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),,kindad, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm. kohustuslik.Pikad riided
Külgkorvid:50cc(59.5cc)
mootor d4, d5, d6, d8 ja nende modifikatsioonid ja 50 cc hiinaka mootoriga.
Nõutav -tehase karter ja silinder, lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks. Lubatud vesijahutusega tehasesilindri(d10-ne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutuse silindri mõõtudesse) kasutamine. Lubatud silindri jahutusribidele lisada lisa jahutusribisid mis kinnituvad põhiribide külge.
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, kolvi diameeter lubatud maksimaalselt 42,5mm. Kolvikäik lubatud maksimaalselt 42mm.
Hiinakas 50cc forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine,diameeter lubatud maksimaalselt 42,5mm. Kolvikäik lubatud maksimaalselt 42mm .
Karburaator - vaba.
Väljalase - vaba
Süüde - vaba.
Ülekanne - vaba.
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall keelatud.
Pidurid - nõutav vähemalt ühele rattale mõjuv pidur.( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Nõutav vähemalt kaks inimest sõidu ajal. Korvi mõõdud nii pikkus,kõrgus kui laius vaba.
Sõitja varustus - Kaitsekiiver(lõuakaitsmega),kindad,kohustuslik, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm) kohustuslik.Pikad riided
Sõiduajal lubatud ühe jalaga hoo lükkamine.
Külgkorv 80cc (Hiinakas):
Mootor-järgitehtud võrri mootorile Hiinas.
Nõutav-tehase karter,silinder ja silindripea,karburaator.(mootori küljes olevad asjad peavad jääma originaalseks ja samaks)
Forsseering-vaba,lubatud on mootori sisene forseerimine,(kolvi läbimõõt peab jääma originaalseks 47mm ja kolvikäik 40mm)
Karburaator- peab kuuluma eelpool nimetatud margile.Õhupuhasti vaba..KARBURAATORI JA SILINDRI VAHELISE KOLLEKTORI PIKKUSE MUUTMINE LUBATUD;SUURENDADA EI TOHI.
Väljalase-vaba
Süüde-peab kuuluma eelpool nimetatud margile.
Ülekanne-vaba
Raam,rattad-vaba,nõutav numbrialus ees u. 200mm-200mm.Number peab olema hästi loetav.
Kummid-vaba.Naelad,ketid ja muu väljaulatuv metall on keelatud.
Pidurid-nõutav vähemalt ühele rattale mõjuv pidur.(kontrollitakse tehnilises boksis)
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm.kohustuslik.Pikad riided
Sõidu ajal lubatud ühe jalaga hoo lükkamine
Hiina Standard:
(Hiina originaal klass)
mootor -järgitehtud võrri mootorile Hiinas.
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator koos õhupuhastajaga, leegitoru koos summutiga( mootori küljes olevad asjad peavad jääma originaalseks ja samaks)
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, KOLVI LÄBIMÕÕT 41,5mm JA KOLVIKÄIK 38mm.
Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud margile. Karburaatori ja silindri vaheline kollektort (sisselaske kollektori pikkuse muutmine on lubatud,kuna ei mahu hästi RIGA raami vahele,suurendada ei tohi)
Väljalase - Tehase leegitoru pikkust muuta ei tohi( ainult painet). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama sellele mootorile nagu ta on.Lubatud eemaldada sumbutaja kork.
Õhupuhasti - vaba
Süüde - peab kuuluma eelpool nimetatud margile.
Ülekanne - fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta, pedaalid lubatud, võib ka toru läbi raami.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver(lõuakaitsmega),,kindad, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm.kohustuslik.Pikad riided
Tehniline boks:
Alates 2009 aastast on võistluste juures tehniline boks. Selle töö korraldab võistluse korraldaja.
Tehniline boks asub teatud tsoonis- ( see on märgitud või antakse teada võistlejatele kohapeal).
Tehnilises boksis kontrollitakse võrri vastavust tehnilistele tingimustele:
Mootor ja seal küljes olevad mootoridetailid peavad vastama vastava klassi tingimustele. Numbri olemasolu ja suurus. Pidurite korrasolek( mõlemale rattal peab olema pidurid nii ees kui taga) ja mootori kolvi suuruse mõõtmine.
Võrri süütekaane eemaldamine, kolvi suuruse mõõtmine ja muude tehniliste asjade mittevastavus võistluse juhendile ja selle kontrollimise keelamine omaniku poolt, võrdub võistleja diskvalifitseerimisega võistlusest. Soovitavalt võiks võistlejal boksis olla isiklik küünla võti. (selle puudumisel leiame lahenduse.) |